reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Petr Škrabálek

Petr Škrabálek

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

50 rokov s rádioaktivitou. Prvých 20 rokov som sa zaoberal technológiami výroby rádioaktívnych žiaričov pre technické využitie v priemysle a v medicíne. Neskôr pribudli i etalóny pre energetickú a účinnostnú kalibráciu dozimetrických prístrojov. V náplni práce som tiež mal radiačnú bezpečnosť pri práci, lebo to súviselo s vývojom výrobných postupov. 1.1.1990 som opustil Prahu, s tým, že sa ďalej budem venovať neradiačnej chémii. Sľúbené pracovné miesto bolo zrušené skôr ako som prišiel a známy, geofyzik, ma požiadal, aby som mu vybudoval laboratórium na meranie aktivity radónu. Z minulého zamestnania bolo známych dosť a tak to nebol žiadny problém. Keď boli potrebné maradla a príslušenstvo objednané, zadávateľ odskočil a mne ostalo laboratórium na krku. Tak som sa zas vrátil k rádioaktivite. V roku 1992 som ako jediný na Slovensku získal autorizáciu Úradu pre normalizáciu metrológiu a skúšobníctvo na úradné meranie radónu vo vzduchu, pôdnom vzduchu a vo vode. Po roku 2000 i poverenie od Úradu verejného zdravotníctva. V tom čase som tiež pôsobil na Fakulte ekológie a environmentalistiky TU Zvolen v Banskej Štiavnici kde som inicioval vznik Združenia pre reguláciu rizika z radónu. Teraz som dôchodca a snažím sa dohnať všetko to, čo sme v radónu za tých 27 rokov nestihli urobiť. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

reklama

Súkromné

reklama
SkryťZatvoriť reklamu